top of page
  • Obrázek autoraRoman Kopáček

Gazpacho Španělská studená polévka

Doba přípravy: 10 minut Doba vaření: 20 minut Porce: 2


Dnes jsem zkusil něco nového, tento recept se hodí spíše pro letní horké dny ale za pokus to stálo, je to výborná chuťovka a docela vás to nakopne když si to dáte k obědu na celé odpoledne. Je to recept od Španělského kuchaře Gonzala Ambrozia. A ještě jeden vzkaz -

" Bohouši zkus to neboj neotrávíš se."




Ingredience:

  • 600 g rajčata loupaná

  • 250 g čerstvé jahody (na ozdobu)

  • 1 kus salátová okurka

  • 1 kus červená aprika vetší

  • 1 hrnek čerstvého koriandru

  • špetka chilli sušené dle chuti

  • 1 lžička česnekové pasty

  • 2 lžíce sojová omáčka světlá

  • 2 lžíce worchestrová omáčka

  • 2 kusy jarní cibulky

  • špetka soli dle chuti

  • pepř černý mletý dle chuti

  • 1 kus vejce



Postup:


1. Z jednoho vejce si uděláme na pánvi volské oko, to pak budeme přidávat po prvním mixování zeleniny. 2. Okurku, papriku (bez semínek), cibulku i rajčata jsem pořádně omyl a nakrájel nahrubo. S tím krájením se moc nepatlejte, stejně se to bude mixovat. 3. Pak jsem přidal česnekovou pastu a všechno jsem společně hodil do mixéru. Přidal jsem bylinky, všechny omáčky, trochu soli a pepře a začal jsem mixovat. 4. Záleží na vás, jak dlouho bude mixování probíhat. Někdo má rád úplně jemnou konzistenci, někdo spíš hrubší. Já mám rád takovej střed, ale záleží opravdu jen na vás. 5. Po prvním rozmixování jsem směs ochutnal a dochucoval ještě solí, pepřem a přidal připravené vychladlé volské oko, to je totiž tajná ingrediece která celou tu polévku zjemní. A znovu mixoval.

Poznámka: Pokud polévku mixujete dlouho, můžete se stát, že pak už nebude kvůli výkonu mixéru moc studená. Doporučuju buď už během mixování přidat led (polévka bude pak zároveň i malinko řidší) a nebo ji pak dát ještě na chvíli do lednice.

Podávejte s topinkami.



Nutriční hodnoty: Energetická hodnota 1710 kJ

Bílkoviny 19 g

Sacharidy 61 g

Tuky 9 g

*Množství na porci

11 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page